Jak zamówić?

Wyślij do nas maila i podaj w nim:
1) Ilość zamawianej soli (ton/palet)
2) Dane do faktury
3) Dane do dostawy
4) Imię i nazwisko os. kontaktowej
5) Telefon dla kierowcy do osoby kontaktowej

Podstawowe informacje

Minimalna ilość: 1 tona.
1 tona = 1 paleta = 40 worków po 25kg.

Kontakt z nami

Zamówienia przyjmujemy drogą mailową
lub z użyciem formularza w zakładce "zamów".

Kiedy zamawiać

Kiedy zamawiać
sól drogową

Nie sposób zacząć od popularnego cyt. "zima znowu zaskoczyła drogowców". To zdanie, jak się okazuje jest wciąż aktualne.

Choć liczba firm, które zaopatrują się w sól drogową na ostatnią chwilę, powoli spada, wciąż wiele z nich zostawia zamówienia na później, czekając na pierwsze przymrozki lub opady śniegu. Dla tej grupy klientów mamy kilka ważnych wskazówek. Na wstępie jednak chcielibyśmy pogratulować firmom, które zamawiają sól drogą z wyprzedzeniem. Dzięki temu cieszą się one nie tylko spokojem organizacyjnym, ale także zazwyczaj niższą ceną, kupując sól poza szczytem sezonu.

Przechodząc do sedna – sól drogowa nie jest produktem, który można łatwo i szybko dostarczyć, jak zwykły towar z półki sklepowej. W trakcie zimy często dochodzi do tzw. "wąskiego gardła" dostaw. Sól przypływa do portów masowcami, a następnie musi zostać przewieziona ciężarówkami, zmieszana z antyzbrylaczem i zapakowana w worki. Choć dokładamy wszelkich starań, aby obsłużyć wszystkich klientów na czas, nie zawsze jest to możliwe. Duże mrozy czy obfite opady śniegu mogą sparaliżować transport, a awarie linii produkcyjnych mogą opóźnić proces pakowania. W takich sytuacjach mogą pojawić się kilkudniowe lub kilkunastodniowe opóźnienia, na które wpływają też siły wyższe.

Z naszego doświadczenia wynika również, że gdy tylko pojawi się pierwszy śnieg lub mocne mrozy, liczba zamówień gwałtownie wzrasta, co znacząco wydłuża czas realizacji. Dlatego apelujemy o cierpliwość w takich momentach, ponieważ obsługa wszystkich klientów w tym samym czasie jest fizycznie niemożliwa.

Jedynym skutecznym rozwiązaniem, aby uniknąć opóźnień i rozczarowań, jest zamawianie soli drogowej poza sezonem zimowym. W trakcie sezonu warto utrzymywać jej zapas na bezpiecznym poziomie, domawiając na bieżąco. Kalendarzowa zima trwa około 90 dni, co oznacza, że przez pozostałe 275 dni w roku można bez stresu zaopatrzyć się w sól, unikając presji i niepewności. Skorzystanie z tego czasu na spokojne zakupy zapewni gotowość na każde zimowe wyzwanie.

Dla firm, które z jakiegoś powodu nie zamówiły soli na czas, a teraz pilnie jej potrzebują, warto przywołać pewną analogię. Wyobraźmy sobie kierowcę, który przed wyruszeniem w podróż powinien sprawdzić stan paliwa w baku. Jeśli zauważy, że brakuje go w bezpiecznej ilości, musi dotankować przed ruszeniem w trasę. W tej alegorii, podróż to sezon zimowy, a paliwo to zapas soli drogowej, który należy uzupełnić, aby bezpiecznie przetrwać sezon.

Zadajmy sobie teraz pytanie: kto jest odpowiedzialny za problemy, jeśli w trakcie podróży (czyli zimy) samochód się zatrzyma z braku paliwa (soli)? Czy obwinimy dostawcę, czy kierowcę, który nie dotankował przed wyjazdem? Oczywiście, to kierowca, który zaniedbał uzupełnienie paliwa, ponosi odpowiedzialność za zatrzymanie się w połowie drogi. Podobnie, nie zamawiając soli drogowej w bezpiecznym okresie – najlepiej przed sezonem zimowym – należy liczyć się z opóźnieniami, tak jak ten kierowca, który teraz musi czekać na dostarczenie paliwa lub holowanie.

Wszystko można było przewidzieć i przygotować się wcześniej, co pozwoliłoby uniknąć stresu i niepotrzebnych przestojów. Dlatego zachęcamy, aby planować zamówienia soli z wyprzedzeniem, tak jak odpowiedzialny kierowca dba o to, by przed podróżą jego bak był pełny.

Wykres - Dostępność soli drogowej w skali roku
Wykres - Cena soli drogowej w skali roku
Wykres - Opłacalnośc zakupu soli drogowej